Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

47 000 km i sprawność amortyzatorów od 37% Skoda Octavia 2FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 47 000 km i sprawność amortyzatorów od 37% Skoda Octavia 2FL

    Zamieszczone przez majuDJ
    Zamieszczone przez zajas
    majuDJ, a pytałeś tam gdzie masz polisę OC? nie spotkałem się jeszcze z taką ofertą żeby moża było sobie krótkoterminowo takie assistance gdzieś wykupić, ale może jeszcze słabo znam rynek
    Jeszcze nie pytałem, ale zapytam. Mam samo OC w AXA Direct

    [ Dodano: Wto 11 Mar, 14 18:43 ]
    Nadal aktualne.
    ostatnio w CUK w Poznaniu, Pani mi zaproponowala Gothear czy jakos tak - cena kolo 150-200 (nie pamietam) ale za 30 dni (mniej nie mieli) wiec jak najbardziej takie ubezpieczenia istnieja

  • #2
    47 000 km i sprawność amortyzatorów od 37% Skoda Octavia 2FL

    Krótka historia amortyzatorów...


    Posiadam auto od 01-06-2010 roku i przyszedł zaś czasz na przegląd techniczny mojego autka. I co wyszło to, że najgorszy amortyzator ma 37% (tylne prawe koło) sprawności a najlepszy 47 (przednie lewe). Oczywiście podczas testów siedziałem w aucie. Jazda generalnie Polska i polskie miasta 20% trasa.

    Mam pytanie bo przebieg mam 47Mm (47 000 km) czyli niewielki jeżeli chodzi o SKODA OCTAVIE 2 FL czy ma ktoś podobne zużycie amortyzatorów po pierwszym przeglądzie i które amortyzatory jakiej firmy oraz rodzaj (olejowe, gazowe czy olejowo-gazowe) polecacie do Skody Octavie 2 FL 1.8 TSI kółka 17 cali.

    Pozdrawiam

    Zdziwiony użytkownik
    O2 1.8 TSI 2010

    Komentarz


    • #3
      DARO_83, sprawdź na innej stacji sprawność amorów :wink:

      Może specjalnie takie wartości sa podawane klientom co by nakłonić ich do wymiany i pozostawienia przy tym woreczka dukatów? :szeroki_usmiech
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz


      • #4
        Znam "fachowców" co "zużywają" zawieszenia w 10tyś km, do tego "zużywają" kilka felg rocznie.
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz


        • #5
          Coś w tym jest. Ja na przeglądzie rejestracyjnym miałem 40% , a jeżdżę uważnie jeżeli chodzi o dziury. Rocznik auta styczeń 2010
          Mój Szkodnik :-)
          Pozdrawiam
          Rafał

          Komentarz


          • #6
            DARO_83, cordoba12 na jakich ciśnieniach w oponach jeździcie?
            Silnik R18A2.
            http://www.dadrl.org.uk
            http://www.lightmare.org

            Komentarz


            • #7
              dragster zadał dobre i ważne pytanie. Jazda na zbyt wysokim ciśnieniu nie tylko szybciej wykończy zawias ale też zaniży wynik badania sprawności amortyzatorów.
              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez zepter00
                dragster zadał dobre i ważne pytanie. Jazda na zbyt wysokim ciśnieniu nie tylko szybciej wykończy zawias ale też zaniży wynik badania sprawności amortyzatorów.
                wiem, że niektórzy gumiarze nie patrzą na fabryczne ciśnienia w oponach. Np. do OI zawsze walą po 2,2, a u mnie jest wg. naklejki : tył 2.2, a przód 2.0. Zawsze po przekładce mówię, że tak właśnie chcę. A zawsze jest dowalone po 2.2 na każde koło.
                pozdrawiam - Darek

                Komentarz


                • #9
                  Ja mam w odwrotna stronę. Na każdym przeglądzie wartości wynoszą mniej-więcej ~85% na każdym amorku, a jakoś tego nie czuję.
                  Artur

                  Komentarz


                  • #10
                    Panowie... tak sie dzieje ponieważ są dwie metody diagnostyczne badania amortyzatorów. Metoda Eusama i metoda Boge'a.

                    Obie nie są 100% skuteczne i zawodzą całkowicie w pewnych okolicznościach.
                    Były o tym specjalistyczne artykuły w prasie branżowej dla diagnostów i mechaników.

                    Żeby was choć odrobinę wprowadzić w temat tych dwóch metod. Badania zawieszeń w samochodach

                    a tu jest wyjaśnione czemu i jedna i druga czasem zawodzą Metoda "2 w 1" w praktyce diagnostycznej
                    artykuł ekstremalnie ciekawy i doskonale wyjaśniający.

                    Rozwiązaniem jest przeprowadzenie badania dwiema metodami (a konkretnie metodą 2 w 1) co jest stosunkowo kosztowne i długotrwałe. Tak naprawdę zadek i czucie doświadczonego kierowcy na właściwym ciśnieniu w oponach powie czy już nadszedł czas na wymianę


                    [ Dodano: Sob 08 Cze, 13 12:27 ]
                    Zamieszczone przez r2r
                    Ja mam w odwrotna stronę. Na każdym przeglądzie wartości wynoszą mniej-więcej ~85% na każdym amorku, a jakoś tego nie czuję.
                    Kolego to wymieniaj i nie patrz na wyniki. Bo albo to robią partacze na kiepskim sprzęcie albo zaistniała okoliczność o której mowa w drugim artkule
                    Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                    "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                    Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                    Komentarz


                    • #11
                      ja jestem zdania że badanie sprawności amortyzatora na maszynie można sobie w buty wsadzić. kierowca powinien wyczuć kiedy amortyzatory sie kończą, wszystkie badania są orientacyjne, będzie że jest 45% a amortyzator cieknie, niestety ale tak jest

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez artur135
                        kierowca powinien wyczuć kiedy amortyzatory sie kończą
                        Niestety większość kierowców wcale tego nie czuje. Zużycie amortyzatora to proces powolny i kierowca przyzwyczaja się do stopniowego zmniejszenie przyczepności kół.
                        Pewnie niejednokrotnie spotkaliście na drodze auto w którym koło lub koła podskakują jak pingpongi na prostej drodze, a kierowca jedzie zadowolony.
                        Nagłe uszkodzenie amortyzatora można wyczuć, ale jak sie powoli zużywa to większość kierowców tego nie zauważy, dlatego ważne jest by w czasie przeglądu zrobić badanie amortyzatorów.
                        Z obserwacji wiem, że diagności nie za każdym razem sprawdzają w czasie przeglądu badają amortyzatory.
                        DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                        www.chiptuning.katowice.pl
                        DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                        Komentarz


                        • #13
                          O1. 2004 rok czyli 9 lat eksploatacji i amory ciągle ~ 72 % a przeglądy robie na różnych SKP.

                          180000 km czy taki wynik jest możliwy na fabrycznych amortyzatorach ?

                          Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                          Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                          Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                          Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                          Komentarz


                          • #14
                            Badania za pomocą przyrządów na SKP można sobie o kant tyłka roztrzaść. Wystarczy dobić / ująć powietrza z opon i już się uzyska zupełnie inny - lepszy bądź gorszy wynik. A przecież amortyzatory od ujęcia bądź dodania powietrza nie naprawią / nie zepsują się :szeroki_usmiech

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez roLLo
                              O1. 2004 rok czyli 9 lat eksploatacji i amory ciągle ~ 72 % a przeglądy robie na różnych SKP.

                              180000 km czy taki wynik jest możliwy na fabrycznych amortyzatorach ?
                              Taki wynik jest rzadko możliwy nawet na nowych. :wink:
                              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez roLLo
                                180000 km czy taki wynik jest możliwy na fabrycznych amortyzatorach ?
                                Zamieszczone przez zepter00
                                Taki wynik jest rzadko możliwy nawet na nowych.
                                aż pojadę sprawdzić,mam 174kkm(w o1) i amory wydają się być ok

                                Komentarz


                                • #17
                                  Jak u siebie uginam zawieszenie czy to z przodu czy z tyłu to tylko odbije do góry i od razu łapie poziom bez żadnego bujania itp.

                                  Jezdze na cisnieniu po 2.2 na koło w lato i po 2.0 na kolo w zimie i wydaje mi się że jest oke.

                                  Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                  Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                  Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                  Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                  Komentarz

                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                  Pracuję...
                                  X